onsdagkväll



ikväll har det inte blivit många barn gjorda, som man nu säger.
Jag och andreas har underhållit oss med att skriva låtar och spelat in på datorn.
Det var nog den mest autotonade låten jag hört sedan Barts pojkband i The Simpson,
eller möjligtvis kanske "fest hos mig".


Idag kom det en stumm eller möjligtvis döv kund till jobbet. han ville ha något att äta och undrade lite vad vi hade för mat.
Det var nog det svåraste jag gjort i hela mitt liv. Man får liksom inprovisera (?) sina tecken.
Visa vad det är för mat = måla djuren i luften, eller tex om det är gris, gör grisnäsa, nöffa om han är stumm.
Asvarm mat = gapa och viffta med handen.
undrar han om man blir mätt av maten? = Klappa på magen. (gärna tummen upp också)
Visa vart toaletten finns = gör som när du var liten, guppa upp och ner och se allmänt kissnödig ut.

Det har alltså varit en lärorik dag idag. Jag har lärt mig att använda mig av röstskådespel såsom i min sång, och snacka med en döv-en. Tjenare!

andra små snälla barn har skrivit:

Skriv något sött:

jag heter:
Forgätmigej!

Mejlis: (publiceras inte)

min blogg:

nu får jag en kaka:

Trackback
RSS 2.0