smör

idag kommer jag baggis komma försent till jobbet. Anledningen är den där dumma knäckemackan som jag kände att jag bara var tvungen att trycka i mig. Men vet ni, det händer alltid mig när jag brer smör på saker att jag somnar. Ja, inte somnar så, utan somnar med blicken. Stillblick. Och det är ju bara för grymt irriterande. Speciellt på morgonen när man har lite halv brådis och så står man där vid köksbänken och bara längtar efter den där mackan. Ner med smörkniven i smöret, veva runt och sen ner med den på brödet. Och så kommer den där stillblicken. Man står och stirrar i mackan.  I säkert fem minuter, i allafall känns det så. Sen så kommer Love, eller någon annan in i köket och frågar vad jag gör. Yes, nu blev jag distraherad! Men nä, somnar om ganska snart igen. Det liksom går bara inte att bli väckt, eller försöka väcka sig själv när stillblicken är här. Den måste gå över av sig själv.


Det var allt för mig den här morgonen. Ni ska få en morgonbild också. Ska försöka göra till en stillblick, så ni får se hur jag ser ut när jag brer mina mackor!



ja, det blev ju en riktigt tråkig bild.

andra små snälla barn har skrivit:
ifrån: Mam

Paralyserad, smörad, du kommer att bli förvandlad

2008-08-20 @ 20:32:49

Skriv något sött:

jag heter:
Forgätmigej!

Mejlis: (publiceras inte)

min blogg:

nu får jag en kaka:

Trackback
RSS 2.0