Det är jul

och mina julkänslor har sprungit bort, gömt sig någonstanns, vägrat ge mig en hint om vart. Fågel, fisk eller mitt emellan. Ingenting funkade. Dötrist, grät en skvätt, snodde bilen och brummade ner till Majas väg 1. Plockade upp mimo, ner till våxnäs, in i drive-in:en på burger king.

Jag har aldrig kört en drive in. Så denna dag har varit otroligt händelserik eftersom att jag fick åka i TVÅ drive-in:er. Mimo och jag delar inte samma smaklökar. Hon ska ha BK, jag ska ha donken.

Vi körde in, nervösa, försökte veva ner rutan. Vilken knapp är det? Pillade och drog i de fyra knapparna på min sida. Ingen åkte ner, bilkö bakom oss, panik, asgarv. Fick ner rutan, stannade och ropade "Hallå?" Inget svar. Det var en gigantisk blå papperskorg vi försökte få kontakt med, misslyckat. Åkte några meter till "HALLÅ?" "Du ska nog inte ropa hallå, emem..."

Beställde mat. Snubben i luckan "Då kommer maten i nästa lucka." Tittar på mimo "Vi får maten nästa vecka..."

Vidare till Mc Donalds. Lika stor förvirring där också.



Spännande! Förväntansfulla.


Nöjd och skapligt ful och flintskallig mimo på fika paus på Donkens parkering. Det får vi unna oss,
nu när det är jul. Mina julkänslor har hittat hem igen!

andra små snälla barn har skrivit:
ifrån: Anonym

Tror aldrig jag sett en fulare bild :-D NEJ! Jag VET att jag aldrig sett en fulare bild hahaha hahaha ahahah jag gjorde en britney häromdagen? xD

2008-12-23 @ 22:56:36
ifrån: lulu

dumpa du mig........ wtf

2008-12-23 @ 23:14:31
URL: http://lulu.blogg.se/

Skriv något sött:

jag heter:
Forgätmigej!

Mejlis: (publiceras inte)

min blogg:

nu får jag en kaka:

Trackback
RSS 2.0