hej hallå dagboken

Den här dagen har gått pruttfort. Käkade frukost i sängen, på med kläder och in i bilen - ut på hammarö och världens längsta promenad i skogen. Satte oss på bergen och fikade.

Snart ska vi äta röktlax med potatis, sen ska jag stjäla bilen, ta mig en tur till orrholmen, plocka upp en vän och sen tuffa vidare. Till kvällen ska jag till mimo på pyamasparty.


Har helt totalt glömt att nämna en helt bra rolig grej som hände på tåget från uppsala till stockholm härromdagen.
Det sprang på en liten kineskille (kanske 14-15 år?) i knivsta. En stund senare kom konduktören och skulle kolla biljetter. Jag satt snett framför honom, alltså, vi kunde ha ögonkontakt om jag böjde mig lite åt sidan. I vilket fall som helst så kommer damen:
"Biljett tack!"
Kineskillen: "Va? Jag har ingen biljett? Jag frågade en tant och hon sa att det bara var att gå på tåget!"
Damen: "Har du ingen biljett??? Fattar du inte att det kostar att åka tåg??? Det har det gjort i alla tider!! (hon var riktigt upprörd nu alltså) VILKET LAND ÄR DU FÖDD I EGENTLIGEN?"
Damen går iväg jätte arg och kineskillen tar fram mobilen "Larsa, kan du komma med en hunka till stockholms central? Jag försökte planka, men jag åkte fast."

Sen kom hon tillbaka och de började småbråka, han började gråta och hon ropar ut i hela vagnen "Men nu får du väl ta och lugna ner dig!!!! Det kostar att åka tåååååååg!!!"

Detta var helt sjukt kul just då förtillfället, kanske inte låter så kul nu. Men då satt jag där, snaskade i min lilla godispåse och var allmänt skadeglad. Jag gillar skadeglädje!


hej och hå, klättra i berg!

andra små snälla barn har skrivit:

Skriv något sött:

jag heter:
Forgätmigej!

Mejlis: (publiceras inte)

min blogg:

nu får jag en kaka:

Trackback
RSS 2.0