salatmannen

Det har börjat en ny man på jobbet. Det är han som har ansvaret för att det ska finnas salat i smoothiebaren. Han tycks ha fattat stort tyckte för mig och Hanno, för det känns som om det är vi som springer omkring mest. Vi har ingen aning om vad han heter, vi antar att han kommer från Iran eller något land långt ner på jorden, för man förstår inte riktigt vad han säger, och han är ungefär en meter lång. Okej, nu överdrev jag. Men han är inte lång iallafall. Går MAX till axeln på mig. Och han är säkert 45 bast.

Iallafall, eftersom att vi inte vet vad han heter, så har vi döpt honom till Salatmannen (Sallads mannen, svensk översättning)

Först störtdiggade vi honom, men för var dag som går, blir vi mer och mer rädda för honom. Jag har fått erbjudandet att flytta hem till honom. Han har tagit Johanna i handen ex antal gånger och gått tillsammans med henne genoms skolans lokaler. Men idag hände det som gjorde oss riktigt skrajja.

1. Jag satt i lunchrummet ensam, käkandes på en sallad. Då kommer salatmannen in och påstår att jag behöver bli lite större, jag borde börja simma! Tyckte han. Gärna med honom påpekade han också. Vi kunde gå och simma redan efter jobbet. Dålig timing tyckte jag, då jag inte hade bikinin med mig. Brukar inte gå runt med den. Han förstod, men nöjde sig inte riktigt med det. Så han började massera mig (!) jag började asflabba och visste inte vad jag skulle ta vägen. Bara hoppades på att Hanno skulle komma.

2. Jag gick i korridoren med en tralla (vagn = svensk översättning) då kommer salatmannen springandes emot mig. Kör upp sina händer långt in i armhålan på mig, börjar vagga mig fram och tillbaka och sjunger högt "HABIBI HABIBI". Och ingen har väl missat vad habibi betyder?



andra små snälla barn har skrivit:
ifrån: Alma

Men fy! Sexuella trakasserier på jobbet är INTE OKEJ! =/

2008-10-01 @ 23:06:33
ifrån: Agge

sexuellatrakasserier på jobbet är en vardag för många. Givetvis är det acceptabelt. Sallatmannen gillar emelie bara, hon gillar honom - och så levde dom lyckliga i alla sina dar. Yes! Ja. Dessutom tror jag att det heter Tralle eller typ trälle... eller nåt.. Ja, vissa säger så iaf. Puss

2008-10-03 @ 21:07:42

Skriv något sött:

jag heter:
Forgätmigej!

Mejlis: (publiceras inte)

min blogg:

nu får jag en kaka:

Trackback
RSS 2.0