kan du förklara detta?

Det är inte första gången folk kommenterar min kropp. Från när det en gång viskades bakom min rygg på Mc Donalds "Titta, vad sjukt smal" till att man säger i mitt ansikte att "Du borde faktiskt lägga på dig några kilon".

När jag gick i femman tyckte killarna i klassen att det var jätteroligt att gå fram till mig och fråga hur det kändes att ha anorexia. Jag visste ens inte vad anorexia var vid det tillfället, men jag förstod att det var negativt. Jag började inte använda t-shirt för ens jag gick i åttonde klass. Jag ville inte visa mina  armar för att jag var rädd att folk skulle påpeka. Hade alltid långärmat. Tillochmed på sommaren.

Idag sa en vän till familjen till mig att jag var så smal att jag borde äta lite mer. Och då undrar jag, hur tänker folk?
Vad är det som får er att tro att det är helt okej att säga till en smal att hon/han är för tunn? Men det är absolut inte okej att gå fram till en tjock människa och säga "Vad fet du är. Du borde banta!"

Folk tror att det helt okej att säga till en smal att gå upp i vikt, som om det vore en snäll omtanke. Men det är totalt förbjudet, en oskriven regel, att man inte påpekar vikten på en stor person.

För mig spelar det ingen roll om jag äter pizza varje dag i ett år utan att motionera, jag går ändå inte upp i vikt. Så ni behöver inte påpeka det, jag är fullt medveten om hur jag ser ut själv.



Jag är nöjd med min  kropp.
Och tänker aldrig lägga på mig några extra kilon bara för att göra andra nöjda.

andra små snälla barn har skrivit:
ifrån: Oskar.

Jag tycker du ser god ut

2009-01-18 @ 01:42:50
ifrån: Lulu

du är vaaaaaaaaaacker!!! PUSSPUSS LOVE U

2009-01-18 @ 02:43:18
URL: http://lulu.grubblar.nu
ifrån: alli

jag tycker du borde äta mer! :)))))

2009-01-18 @ 04:00:03
ifrån: Malin Schlott.

Lyssna inte, du är fin som du är, men det vet du redan att jag tycker.

2009-01-18 @ 04:22:47
URL: http://castlebabe.blogg.se/
ifrån: E

Ja, folk har en tendens att säga väldigt onödiga saker ibland. Tyvärr..

2009-01-18 @ 14:19:06
ifrån: Alma :)

Att människor kan vara så okänsliga. Jag tycker du är vacker!

2009-01-18 @ 15:31:10
URL: http://frokenjohanson.blogg.se/
ifrån: emem

Alli: Jag kan äta dig! Vi är ju typ lika stora så det ska nog inte vara något problem.

2009-01-19 @ 00:07:09
URL: http://ememsplace.blogg.se/
ifrån: Maria

Så länge DU är nöjd mer hur du ser ut så ska du strunta i vad andra säger om dig!!!



Jag är en av de som folk anser vara tjock(får massa ogillande blickar på bla BK, MAX & pizzerior) även om många skulle säga att jag bara är lite småmullig... Det är exakt samma sak för mig att försöka äta mindre, som det är för en smal person att försöka äta mer... Men det verkar inte folk förstå...



Är man mätt så är man, det spelar ingen roll om det ligger 2/3 pizza kvar, så får säkert inte du ner en bit till, även om du så skulle vilja...



Samma är det för mig, fast tvärtom... Jag kan äta en hel pizza och vara hungrig en timme senare igen... Nu har jag börjat tänka på hur mycket jag stoppar i mig och försöker äta mindre, men fler gånger, så magen kanske kan minska lite... Men det är då inte enkelt... =/

2009-01-19 @ 15:19:53
URL: http://mianrianmarrizzz.blogg.se/
ifrån: Maria

Glömde juh skriva en sak...

Det är varken okej att säga till en smal att den borde lägga på sig, eller att säga till en tjock att den borde banta... Förmodligen så vet både den smala och den tjocka om det redan!!!

2009-01-19 @ 15:23:44
URL: http://mianrianmarrizzz.blogg.se/

Skriv något sött:

jag heter:
Forgätmigej!

Mejlis: (publiceras inte)

min blogg:

nu får jag en kaka:

Trackback
RSS 2.0