för ovanlighetens skull - ett seriöst inlägg.

Jag sitter och tittar på Humorgalan - för varenda unge, och är riktigtriktigt rörd. Jag skulle vilja sätta mig på ett plan ned och omfamna alla och bli typ mamma åt dem. Men riktigt så lätt är det ju inte.
Nästa vecka får jag reda på om jag kommit in på skolan jag sökt som inriktar sig just på uland och bistånd. Då åker man till Afrika i tre månader och jobbar med just detta - barn. På barnhem, barnfängelser osv. Vare sig jag kommer in eller inte ska jag banne mig ta mig ned dig någon gång i mitt liv och försöka göra en insats.

Ikväll blir jag fadder.

andra små snälla barn har skrivit:
ifrån: Tyler

Det gör du rätt i! Har varit fadder åt en pojk i Togo i ett antal år nu och när jag var nere i Afrika i höstas och såg hur barnen hade så kände man sig riktigt glad över att man åtminstone på något sätt hjälpte till här hemifrån! Belöna dig själv med en kaka nu.

2009-05-02 @ 01:36:43
ifrån: Oskar

Nemen, jag har också sökt en åka till afrika i tre månadergrej i jakobsberg. Vad konstigt.

2009-05-02 @ 10:55:42
ifrån: Malin Schlott.

Åh, jag håller tummarna för att du kommer in!

2009-05-02 @ 12:56:53
URL: http://castlebabe.blogg.se/

Skriv något sött:

jag heter:
Forgätmigej!

Mejlis: (publiceras inte)

min blogg:

nu får jag en kaka:

Trackback
RSS 2.0