målargumma

ger du mig en burk färg och en pensel så är det kört. då målar jag tills jag stupar. och finns det ingenting som behöver målas, rotar jag fram någon stackars sak och sätter färg på den. att måla är som att gå i terapi, samma med att städa. man får vara i sin egna lilla värld och tänka på allt och ingenting. bara jag och penseln. nu är jag dock ingen konstär som målar fina tavlor som min vän malin, men jag målar väggar, tak, fönster, krukor. det är mer min grej! idag ska jag måla, men först ska jag ned på stan och kika runt tillsammans med min sommarklänning och gubbe. äta glass kanske? ja, det vore inga fel :)

 


andra små snälla barn har skrivit:
ifrån: Malin Schlott - Konstnär & Illustratör

söt du är! du kanske skulle testa på att kasta lite färg på en duk och se vad som sker :)

2010-06-17 @ 13:26:45
URL: http://castlebabe.blogg.se/

Skriv något sött:

jag heter:
Forgätmigej!

Mejlis: (publiceras inte)

min blogg:

nu får jag en kaka:

Trackback
RSS 2.0