lördagens (?) ilandsproblem.

Spenderade natten hos mimo. Det uppstod en totalförvirring om det var fredag, lördag eller söndag när vi vaknade.
Det är som att man tappar begreppet om vilken dag det är när man går runt och är "arbetssökande".



En annan grej som är sjukt störande, som jag stört mig på länge, är ju låten "ekorrn satt i granen".
Jag kan verkligen inte komma ifrån den låten. Tänkte sjunga för er lite:

"Ekorrn satt i granen, skulle skala kottar, fick han höra barnen, då fick han så bråttom.
Hoppa han från tallegren, stötte han sitt lilla ben, och den långa ludna svaaaaansen."

Ser ni något fel?
För jag undrar när i låten förvandlades granen till en tall? Förklara för mig.

andra små snälla barn har skrivit:

Skriv något sött:

jag heter:
Forgätmigej!

Mejlis: (publiceras inte)

min blogg:

nu får jag en kaka:

Trackback
RSS 2.0