oh snap!

Idag hände någonting riktigt lustigt, ett sånt americas funniest homevideosögonblick.
Jag halvspringer till bussen, i vanlig ordning, jag är alltid sen. Iallafall så får jag ett sms, upp med mobilen, försöka svara samtidigt som jag stressar mig fram. Plötsligt tar det stopp. BOMM! DUNS! Och jag sätter mig på ändan, helt chockad och skrämd över vad som just hände. För vad hände? Jo mitt framför mig stod en stor lastbil parkerad. (!) Jag sitter kvar i några sekunder, fortfarande i chock, tittar mig omkring. Ingen såg. Bra!


Sen har jag funderat på en annan grej, och det är om jag har något osynligt strumpmonster här hemma som käkar upp mina strumpor, eller iallafall ena paret. För jag har bara omaka par kvar i lådan. Vart har de andra paren tagit vägen? Jag efterlyser en blå strumpa med grodor på (snodd ifrån lofta), hello kitty strumpa samt en strumpa med en gigantisk banan på.

andra små snälla barn har skrivit:
ifrån: Malin Schlott.

Nej, men har du inte hört talas om strumpmonstret? Han bor i tvättmaskinen, alternativt i torktumlaren. Ibland på nätterna smyger han även ut och käkar upp ensamma strumpor som han ser på golvet, men bara om han inte redan har ätit en likadan. Strumpmonstret äter aldrig två likadana strumpor.

2009-04-30 @ 11:52:43
URL: http://castlebabe.blogg.se/
ifrån: grus

jag är ditt strumpmonster, kom o leta under min säng!

2009-05-01 @ 02:28:21

Skriv något sött:

jag heter:
Forgätmigej!

Mejlis: (publiceras inte)

min blogg:

nu får jag en kaka:

Trackback
RSS 2.0