fredag den 13e

Nog för att det faktiskt är fredag den 13, men ändå.

Jag och min dejt mimo segade i hallen, hade ytterdörren öppen försäkerhetskull, ifall att bussen skulle glida förbi. Det gjorde den inte. Så vi började knalla långsamt fram på vägen till hålplatsen. Out of the blue så vrålar mimo "EMELIE! SPRING!" Och jag ser bussen komma runt hörnet. "GENOM SNÖN?" "JAAA!" Och hoppla, benen far över ängen full med snö och drivor. Vifta med armarna och hoppar över diket, slirar ut på vägen. Vi hann! Fast jag som hade ankelhöga skor klagade mest hela bussresan pga blöta ben. Mimo som hade höga stövlar satt bredvid mig och log belåtet. Tyckte allt att hon kunde ha lånat ut åtminstonde en sko. Så hade vi kunnat hoppa på ett ben var. Men det tyckte inte hon. Snåljåp!



Väldigt nöjda bussåkare.


När vi hade kommit fram till stan placerade vi oss i restaurangen i MittiCity och var helt muppiga av vår bussinsident. Mimo började att "ge bort mobiltelefoner", jag blev detektiv och tog henne. Såhär såg det ut:


Jag spanar efter den skyldige. Kommer på Mimo och hon ångrade sig.
 "Jag vet inte varför jag gjorde det"

andra små snälla barn har skrivit:
ifrån: Pontus

Haha! Klart du var en detektiv. Jag minns när du helt allvarligt och random började snacka teckenspråk på cafét vid Majorstuen och alla stirra på oss. Ditt flumm!

2009-02-15 @ 16:12:04

Skriv något sött:

jag heter:
Forgätmigej!

Mejlis: (publiceras inte)

min blogg:

nu får jag en kaka:

Trackback
RSS 2.0