its a beautiful day

Världens största anabola alfahane med hästsvans ned till ryggslutet satte sig bredvid mig på bussen idag. Jag tryckte mig så nära fönstret jag bara kunde, ihop om att han inte skulle mörda mig och sneglade under luggen runt om i bussen. Det var tomt.

Jag började fundera varför alfahanen skulle sätta sig just bredvid mig när hela bussen ändå var ledig och han kunde, om han nu ville, lägga sig raklång över alla säten.

"Du ser trevlig ut" Sa han helt plötsligt.
"Va?" Fick jag fram.
"Därför satte jag mig bredvid dig. Det är mycket roligare att sitta bredvid en trevlig människa än ensam. Tuggumi?" Sa den store och sträckte fram ett paket.
"Okej, tack!" Sa jag, tog emot ett tuggumi och drog ned solglasögonen över ögonen.

Sen satt vi tysta enda ner till stan.

Sverige borde lära sig av den anabola alfahanen. Bleka svenskar som vanligtvis sätter sig så långt ifrån varann som det bara går. Jag var som sagt på Af idag, och där satt alla med en stol emellan sig och personen bredvid. Tänk på det!



titta vilken rolig skyllt!
me like

andra små snälla barn har skrivit:

Skriv något sött:

jag heter:
Forgätmigej!

Mejlis: (publiceras inte)

min blogg:

nu får jag en kaka:

Trackback
RSS 2.0