jag är fettarg

Arbetsförmedlingen hade tvingat mig att söka ett jobb på Birdie Nam Nam restaurangen vid Karlstads golfklubb. Givetvis sökte jag, för jag har ett års erfarenhet av restaurang. En stund senare fick jag ett mail tillbaka

"Tackar för intresseanmälan men har i nuläget så många med längre erfarenhet att jag tackar nej denna gång//Staffan"

Då undrar jag VAD är det som får honom och alla andra att tro att de med längre erfarenhet är bättre än mig? Så hur ska man nu få ett himla jobb när man aldrig kan skaffa sig den erfarenhet som alla begär? Vad är felet på Sverige?
Skulle en person med två års erfarenhet vara bättre på kassaaparater än mig? Skulle de vara trevligare? Antagligen inte. Så vad är felet på er himla svenska människor? Det är inte konstigt att arbetslösheten bland ungdommar är så hög när ingen vill anställa oss för att vi inte har någon erfarenhet. Och vet ni vad? Vi i våran kull kommer aldrig få något jobb. Jag kommer gå arbetslös tills jag är femtio år gammal just pga att ingen vågar anställa mig och mitt ett års erfarenhet.


Förra året gick jag från att vara en undersåtare på ett telemarketingföretag som sålde Kalle Anka till att bli Bageriansvarig på ICA. Hur gick det till? Jag kunde ingenting. Jag lärde mig 40 brödsorter utantill på två veckor, visste på vilket program och hur många grader jag skulle grädda bröden och vad de innehöll. Vilket bröd som absolut inge fick gräddas tillsammans med ett annat bröd osv. Det hade aldrig hänt i Sverige. Vet ni vad? Jag Hatar Sverige!


JAG ÄR SÅ HIMLA ARG.
nu tar jag min ljudbok och går en promenad. Sen ska jag sätta mig och skriva en insändare till NWT. Jag tycker är synd att inte tidningen Millenium finns på riktigt. Då hade jag skrivit en insändare till dem också!

andra små snälla barn har skrivit:
ifrån: Alma

Det där har jag också fått höra, alltför många gånger och det är jag TRÖTT på!!!!!!

2009-02-21 @ 11:56:16
URL: http://frokenjohanson.blogg.se/

Skriv något sött:

jag heter:
Forgätmigej!

Mejlis: (publiceras inte)

min blogg:

nu får jag en kaka:

Trackback
RSS 2.0