Jag borde skämmas!

Det var en kväll jag hade tittat på något tv-program där de hade berättat att man kan lägga saker i frysen för att kvalster och dyl. skulle försvinna (typ kuddar och sånt alltså). Jag tyckte det var jättefiffigt så jag tog min gamle vän Trasselsudd under armen, la honom i en påse och stoppade honom i frysen. "Det blir bara över natten, min vän" Sa jag till honom och stängde dörren.


Dagarna gick. Lika så nätterna. Och igår natt när jag skulle sova slog det mig - Trasselsudd!

Jag har glömt trasselsudd i frysen i över en vecka! Oj kära nån. Vad tänker han om mig nu tro? Jag är en dålig matte. Så jag sprang ned och tittade till honom, tog ur honom ur påsen. Luktade lite på honom. "Du luktar glass!" Sa jag. Trasselsudd log stort. Han var nog glad att se mig.


Men sen så kanske det inte är så mysigt att sova tillsammans med någon som luktar glass. Så just nu i detta tillfälle när jag skriver, rullar han runt i tvättmaskinen. Hoppas han kan hålla andan i 30 min.

(emem anm. trasselsudd är, för er som inte vet, min bästa vän och gosedjur som alltid kommer att få bo i min säng)


Jag gjorde mig en egen fin liten almenacka idag.
pyssel pyssel. En sån måste jag ha. Annars glömmer jag bort allting.

andra små snälla barn har skrivit:
ifrån: Oskar.

Du har mig mitt på.. snyft.

2009-01-27 @ 23:36:17
ifrån: Lulu

Jag köper en almenacka för att kunna minnas vad aj ska göra.. Men efter nån vecka så glömmer jag bort att jag har en almenacka :P

2009-01-28 @ 16:20:02
URL: http://lulu.blogg.se/
ifrån: emem

HAHAHAHA! :D

Ja du Lofta... vad kan man säga? Det är inte lätt att vara dig ;)

2009-01-28 @ 18:25:40
URL: http://ememsplace.blogg.se/

Skriv något sött:

jag heter:
Forgätmigej!

Mejlis: (publiceras inte)

min blogg:

nu får jag en kaka:

Trackback
RSS 2.0