Stora staden Karlstad

I Karlstad är det inne med att snacka skit. Speciellt nu när vi har fått Gossip Girl påhittade hemsida, fyllt med skvaller och detaljer om alla. Dock är jag lite för gammal för att hamna på den sidan, då målgruppen ligger på 1990 och ned. Lite synd. För jag undrar egentligen vad som skulle kunna tänkas stå. För min del rör det mig inte i ryggen om vad folk säger om mig, såvida man håller sig till sanningen.

Det är liksom IT grejen här i de värmländska skogarna. Det är roligt och spännande tycker Karlstadfolket. Men å andra sidan förstår jag inte hur dem orkar. Okej att man är 15 år, men 20+? Vad är då charmen?

Tänk vad mycket man vet om folk egentligen, folk som man knappt känner. Men hur mycket av det är sant? Antagligen bara 1%. Så fort jag flyttade tillbaka till Karlstad ifrån Oslo fick jag höra massa roliga saker. Ovändade saker som att "den där emem har ju dejtat en Norsk snubbe", vilket inte är helt sant men roligt. Han var dansk. Ioförsig är det ju lite charmerande att folk intresseras av mitt otroligt spännande liv! På så sätt blir man aldrig bort glömd. Fast jag trodde att jag var lite beige och osynlig ändå. Men så fel man har.


Fy vad gammal jag har blivit när inte skitsnack är speciellt lockande längre.


Här ni! Köp en Rumpetaske för 149:- st.
(Rumpetaske = Magväska)

andra små snälla barn har skrivit:
ifrån: Malin Schlott.

Hahaha, jag kan fortfarande inte förstå varifrån dom får ordet rumpetaske!

2009-03-04 @ 08:31:31
URL: http://castlebabe.blogg.se/
ifrån: emem

hahahaha nej :D

2009-03-04 @ 11:53:19
URL: http://ememsplace.blogg.se/
ifrån: Anonym

haha, det är inte mer skitsnack i karlstad än i någon annan stad, så det kanske är i oslo du är lite beige och osynlig:)

2009-03-05 @ 19:16:59
ifrån: emem

"Anonym": Jo, kära vännen. Det är det.

2009-03-05 @ 23:56:00
URL: http://ememsplace.blogg.se/
ifrån: Tina

Att det pågår så mycket skitsnack inom karlstads gränser beror enbart på personernas egna innehållslösa, ointressanta liv. Folk som pratar skit är ju väldigt ofta rädda för att andra ska prata om dem på samma sätt, för man ska ju inte vara annorlunda. Vill man sticka ut lite så får man minsann flytta! Otroligt uttråkande.

2009-03-12 @ 13:03:40
URL: http://tinalina.blogg.se/

Skriv något sött:

jag heter:
Forgätmigej!

Mejlis: (publiceras inte)

min blogg:

nu får jag en kaka:

Trackback
RSS 2.0