"Allt vad du vill att andra ska göra för dig, ska du också göra för dem."

Vilket himla påhitt! Den människan som kom på det har med all säkerhet inte testat själv.
Jag försöker (observera försöker) alltid tänka så, vara snäll, kanske för snäll och blåögd i vissa situationer. Men det funkar faktiskt inte. Folk blir bara mer och mer egoistiska och tänker helst bara på sig själva istället för att kanske någon gång ibland tänka på andra. Jag försöker, lägger ned mig och anstränger mig i olika situationer för att få allt så bra som möjligt, men får liksom inte så mycket tillbaka. Det gör mig ledsen. Och då blir jag bara mer snäll och tänker återigen "Allt vad du vill att andra ska göra för dig, ska du också göra för dem". Fast jag vet att det inte funkar. Så... vad ska man göra då? Jo, kanske bli en iskall bitch som inte tänker på någon annan än mig själv. Alltid. Ska jag bli sån? Livet är nog mycket lättare då iallafall..... Jag kan försöka. Men kommer aldrig klara av det. Jag är för snäll.


Jag hatar att vara snäll. Ta bort ordet Snäll ifrån Svenska ordlistan, tack.


andra små snälla barn har skrivit:
ifrån: Alma

Du är för snäll :) men tänk på hur många du faktsikt glädjer med din snällhet - som mig. Skit i dem som inte är snälla tillbaks. Håll dig borta från dem så ska du se att du kommer bli glad i hjärtat av att veta att du är snäll!

2009-11-02 @ 07:41:09
ifrån: emem

Goseunge vad du är go! Tack för att du alltid är där med kloka ord! Jag önskar att vi kunde umgås ofta :(

2009-11-02 @ 15:36:36
URL: http://ememsplace.blogg.se/

Skriv något sött:

jag heter:
Forgätmigej!

Mejlis: (publiceras inte)

min blogg:

nu får jag en kaka:

Trackback
RSS 2.0