morr!

inatt var jag ledsen. hela utan-jobb-situationen kom totalt ikapp mig och jag låg under täcket och snyftade. försökte vara tyst för att inte väcka Christian, men efter bara ha hunnit varit ledsen i en liten stund vände han på sig och kom krypandes emot mig. sen låg vi och kramades en lång stund tills jag blev glad igen. tänk att han vaknar av ett litet snyft, men inte annars! hi hi, gos.

idag har jag varit hos min nya jobb-coach på Lernia. hon skrattade mig rakt i ansiktet när jag sa att mitt mål med att vara hos dem var att dem skulle skaffa mig ett jobb. "Ett jobb? HA HA. Vi skaffar inga jobb. Jag håller ögonen öppna, hittar jag ett jobb så mailar jag dig." Då höll jag på att bli ledsen igen. av frustration. vad är det för mening att gå till en jobb-coach som alla vi som bor i sverige betalar fettmycket pengar till, om de ändå inte kan ge mig ett jobb? då blev jag arg och stormade till arbetsförmedlingen och försökte snacka skit om Lernia och sa att jag vägrade gå dit. tant'a jag prata med tittade förvirrat på mig. har hon aldrig sett en upprörd fritidsforskare förr? är jag den första?

jag tänker iallafall starta krig mot sverige/arbetsförmedlingen/lernia OCHSÅVIDARE.


NU ÄR DET KRIG, ÄR DU MED MIG?

ibland får jag söta kylskåpslappar av min fina pojkvän.
Lycka.

andra små snälla barn har skrivit:
ifrån: Alma

Käraste fina du! Nu ska jag prata med dig som vän och även som Manpowers kandidatvärdinna. En jobb-coach ska STÖTTA dig att NÅ DINA MÅL. Inte, och absolut inte, skratta åt dig och dina mål. Nu är det svårt att få tag i vissa jobb, men jobben finns. Det gäller bara att vara aktiv och söka dem. Ett hett tips är att registrera dig på manpowers hemsida. Slå mig en pling så guidar jag dig, för jag lovar. DÄR FÅR INGEN SKRATTA ÅT DINA DRÖMMAR. Det finns inte på kartan. Men jobben måste man tyvärr leta efter själv, fast du får hjälp om hur du ska gå tillväga.



Din pojkvän är fin förresten. A keeper ;)



<3

2009-11-13 @ 08:24:57
ifrån: Alma

Okej, men om Manpower karlstad inte är snälla så tycker jag att du och din karl får masa er till svea hufvudstad och bosätta er här där alma är :)

2009-11-13 @ 09:59:20

Skriv något sött:

jag heter:
Forgätmigej!

Mejlis: (publiceras inte)

min blogg:

nu får jag en kaka:

Trackback
RSS 2.0